פרוייקטים במרחבי לימוד







לכל בית ספר יש חצר שמחה שמחכה להיוולד מחדש



חצר סמילנסקי - רחובות

שדרוג ועיצוב מחדש של חצר שכבה צעירה בבית הספר סמילנסקי ברחובות .
 במבני מקלט ישנים ובולטים שניצבים במרחב המיועד למשחק בהפסקות.
בפרויקט יצרנו "קירות מדברים":
סיבוב שלם סביב המבנה מספר מקטעים מהסיפור: מה עושים עם רעיון?\קובי ימאדה
והוא תואם את האוירה הבית סיפרית לקידום יזמות, חשיבה יצירתית וחדשנות.

בית ספר "רעים" - מודיעין

פסל צבעוני ואטרקטיבי לטיפוס ומשחק בחצר כיתות א' וב' בבית הספר רעים במודיעין.
יצרנו 3 פסלים מפותלים שמשתלבים זה בזה בצבעוניות וצורה ומזמנים התרחשות חדשה למרחב:
הפסל בנוי על קונסטרוקציית אשפה שאספנו מרחבי בית הספר והסביבה בחיפוי בטון והוא מספק מוקד משיכה לילדים שרצים לעברו עם השמע הצלצול להפסקה.
הילדים משחקים ותוך כך מתרגלים הליכה ודילוג תוך שמירה על שיווי משקל, טיפוס, החלקה, זחילה וקפיצה.
בשל גודלו של הפסל יש ילדים שמוצאים בפינות מסוימות רגע של נחת ופשוט נחים עליו.
הצביעה האמנותית של הפסל הוא פרי יצירתה של אמנית המחזור רינת לוק אלחייק שבחרה בצבעים עזים ושילובים של צורות וטקסטורות מעולם הילדים. אם אתה ילד שזוחל בתוך צינור או ילדה שמדלגת בין גומות הפסל, תוכל למצא אלמנטים מפתיעים ומלאי הומור החבויים בין הציורים..
בהיבט של עולם ה-place making , פלייסמייקינג , בחרנו לטפל דווקא באזור רחב ללא הגדרה או ייחוד ששימש כמעבר בין המבנה המשמש ללמידה בכיתות לבין מגרש הכדורגל.
הבחנו כי בהפסקות, הילדים מכיתות ה-ו , הבוגרים יותר, תופסים את המגרש והקטנטנים נותרים בשטח הנ"ל למשחק תופסת והתרוצצות בעוד חלקם בוחרים להשאר בתוך המבנה הסגור והמוגן
הפסל שיצרנו הביא ליצירת מאזן כוחות בחצר תחתונה זו שכן, ילדים רבים מוצאים בה עניין ומקום חדש.
המרחב הוגדר מחדש כמרחב משחק וטיפוס ולא רק למעבר ומשחק אקראי וצבעוניותו העזה הופכת אותו לבולט ואטרקטיבי יותר ממגרש הכדורגל הנחשק.

האי אפשר - פסל סיפור - בית ספר השחר

פסל צבעוני ואטרקטיבי לטיפוס ומשחק בחצר בית הספר האזורי השחר, במושב טל שחר.
בית הספר משרת אזור נרחב ולומדים בו תלמידים ממושבים רבים באיזור.
יצרנו 2 פסלים מפותלים שמשתלבים זה בזה בצבעוניות וצורה ומזמנים התרחשות חדשה למרחב:
הפסל בנוי על קונסטרוקציית אשפה שאספנו מרחבי בית הספר והסביבה בחיפוי בטון והוא מספק מוקד משיכה לילדים שרצים לעברו עם השמע הצלצול להפסקה.
הילדים משחקים ותוך כך מתרגלים הליכה ודילוג תוך שמירה על שיווי משקל, טיפוס, החלקה, זחילה וקפיצה.
הפסל נוצר בהשראת ספר הילדים: "האי אפשר" שכתבה: ענבל צדקה נבו ומתאר עולם בו אפשר להתגבר על פחדים ומכשולים בחיינו ולכבוש יעדים שנראה כי הם אינם ברי השגה.
הפסל מציג דמויות ילדותיות בסיטואציות שונות ולצידן נכתבו המילים: אפשר לחלום, אפשר להגיע, אפשר לחקור, אפשר ללמוד, אפשר לצלול ועוד ועוד..
פיסול הדמויות בבטון והצביעה האמנותית של הפסל הוא פרי יצירתה של אמנית המחזור רינת לוק אלחייק שבחרה בצבעים עזים ושילובים של צורות וטקסטורות מעולם הילדים והם מבקשים לבטא את ההתכנות הפשוטה של חלומות: תחת אותה קורת גג בה ילדה יכולה לשכב ולקרא ילד אחר הולך על הירח. הפסל מחבר בין עולם החלומות לעולם העשייה והילדים פוגשים בו בכל זמן שהם משחקים בחצר.
בהיבט של עולם ה-place making , פלייסמייקינג , בחרנו לטפל דווקא באזור רחב ללא הגדרה או ייחוד ששימש כמעבר בין המבנה המשמש ללמידה בכיתות לבין מגרש הכדורגל
הבחנו כי בהפסקות, הילדים מכיתות ה ו , הבוגרים יותר, תופסים את המגרש והקטנטנים נותרים בשטח הנ"ל למשחק תופסת והתרוצצות בעוד חלקם בוחרים להשאר בתוך המבנה הסגור והמוגן
הפסל שיצרנו הביא ליצירת מאזן כוחות בחצר תחתונה זו שכן, ילדים רבים מוצאים בה עניין ומקום חדש.
המרחב הוגדר מחדש כמרחב משחק וטיפוס ולא רק למעבר ומשחק אקראי וצבעוניותו העזה הופכת אותו לבולט ואטרקטיבי יותר ממגרש הכדורגל הנחשק.

פיסול במרחב הבית ספרי- פינת הדברות

פינת הדברות- פרוייקט בבית ספר אבני חן במודיעין בו יצרנו פסל מרבץ ישיבה וטיפוס מבטון מוחלק על קונסטרוקציה של צמיגים משומשים, פסולת בניין ,פלסטיק ובקבוקים. יצרנו מרבץ משתרע של שלל שונות כריות צבעוניות המפוסלות מבטון ויוצרות אזור לישיבה, משחק ודילוג בתחושה חמימה וביתית. למעשה, העבודה הזו יצרה דינמיקה חדשה במרחב הבית ספרי, בו ניתן להתמהמה, לשהות ולשוחח. הפיסול של הכריות נעשה במכוון באופן בו יווצרו דינמיקות שיח כמו שיחה זוגית או בקבוצה של שלושה ילדים וכו

פלייסמיקינג- מהר אשפה להר גלידה​​

פלייסמיקינג- הוא שינוי מרחב למקום. מתוך כוונה ליצוק תוכן של ממש למרחב כך שיעשה בו שימוש חדש.
בפרוייקט ייחודי זה, המרחב של חצר בית הספר אבני חן, בעיר מודיעין, היה שטח פתוח ללא שום הגדרה.
התלמידים שיחקו בעיקר באזורים הקטנים: בין המדרגות לכניסה, בין המגרש למבנה ומצאנו שככל שהמרחב מוגדר יותר כך קל יותר להתייחס אליו. לעומת זאת, לאזורים הקרובים לגדר לא ניגשו כמעט התלמידים, הוא כנראה נתפס בעניהם כמרוחק מההתרחשות המרכזית ונמנעו מכך, עובדה זו הביאה לניצול מועט בשטחי החצר.
החלטנו ליצור שינוי באזורים הקרובים לגדר ונקודת ההתחלה שלנו נבעה מערימת פסולת בניין שהציצה מעברה השני: פסולת בנין בשילוב צמיגים משומשים נזרקה שם והחלטנו לאמץ אותה אלינו.
העברנו את הר האשפה לתוך החצר והתחלנו ליצור הר חדש. הר של גלידה עננים וממתקים.
הרעיון היה לזמן נקודת מפגש למשחק מוטוריקה גסה, שיווי משקל וטיפוס. לשם כך, יצרנו נקודות טיפוס נוחות מסוכריות טופי גדולות , כדורי גלידה שזלגו ועוד.

פלייסמיקינג- ממקלט למשחק

פלייסמייקינג- יצירת מקום או הפיכת מרחב למקום, זו העבודה שנעשתה בפרוייקט ייחודי זה. מדובר במרחב בית ספרי באיזור מבנה הלימודים של כיתות א ו-ב בבית הספר היסודי סמילנסקי ברחובות, בו ניצבים מזה שנים רבות שלושה מבני בטון ישנים שמשמים לפתחי הכניסה והאיוורור למקלטים התת קרקעיים במקום. אחד המבנים הוא בגובה שמשך רבים מהתלמידים לטפס עליו ובשל הסכנה שבדבר , המילים אסור לטפס התנוססו עליו בצבע אדום בכל פינה. החלטנו להפוך את המבנה המסוכן למוקד משיכה חדש במרחב . שיפצנו, צבענו ויצרנו עליו אלמנטים מעוררי השראה ודימיון. בנוסף, יצרנו קיר משחקים מחומרים ממוחזרים ,הוספנו דשא קבוע ופיסלנו כריות מבטון. על גג המבנה יצרנו בפרוייקט מיוחד עם תלמידי כיתות ו (שכבת הבוגרים בבית הספר) גינה צבעונית פורחת ועמידה שעשויה מבקבוקי פלסטיק משומשים. לפרוייקט זה יש ערך של ממש שכן הוא גם חולל שינוי במהות המרחב וגם יצרתחושת גאווה ושיתוף בקרב התלמידים.

הדינוזאור- הרים סביב לו....
פסל סביבתי לטיפוס ומשחק

פסל טיפוס ומשחק בדמות דינוזאור אמתני, הבנוי על קונסטרוקציה של 52 צמיגים משומשים, קלקר, שקיות ניילון ושקיות צלופן משומשות בחיפוי בטון מוחלק וצבוע בצביעה ידנית בצבעים מיוחדים המתאימים לאקלים הישראלי, לעמידות טיפוס ומשחק. זהו פסל שיצרנו בהשראת הנוף הסובב את פינת החמד הזו, נוף הרים מוריקים, בדיוק כמו הדינוזאור-ההר הירוק הזה..הרעיון הוא שהפסל יישתלב וייתכתב עם הסביבה וכמובן יהווה מוקד למשיכה ועניין עבור התלמידים באיזור שהיה בעבר צדדי, נטוש ועזוב והיום הפך למוקד המשחק העיקרי בחצר. בית ספר "הר טוב" קיבוץ צרעה 2014.

ספסלי ישיבה בחצר בית הספר “אלונים” ,מודיעין​

ספסלי ישיבה וטיפוס צבעוניים ומזמינים בחצר האחורית של בית הספר באיזור ההמתנה להסעות בסוף יום הלימודים. הילדים משחקים סביב הספסלים , מדלגים וכמובן יושבים ומפטפטים. את צמד הספסלים יצרנו בהרמוניה שייתמזגו זה עם זה הן בצבעוניות משתי משפחות צבעים והן באופן בו הצבנו אותם בדו שיח נוגע, לא נוגע. את הספסלים יצרנו מצמיגים, פסולת בניין, אשפה שאינה מתכלה, בגימור בטון מוחלק וצביעה ידנית איכותית ועמידה. הספסלים ממוקמים באיזור הנושק לגינה הקהילתית הייחודית שהוקמה במרחב הבית ספרי אך משמשת כמרכז קהילתי שכונתי בו מתאספים לעשייה משותפת ולכן, חשיבותם של הספסלים במרחב זה כמרחב קהילתי שכונתי משמעותי ומזמין.

גינה פורחת מבקבוקים- בית הספר “השחר” טל שחר

גינה פורחת וססגונית בחצר בית הספר השחר במושב טל שחר, אותה עיצבנו בשני מוקדים: בערוגה ריבועית בשביל הכניסה לבית הספר ובמעגל סביב גזע עץ כרוט ברחבת המשחק.
הגינון הוסיף צבע וחיות לחצר והוריד את עלויות האחזקה לצמחיה פורחת עונתית.

ערוגה פורחת- בית ספר הר-טוב, קיבוץ צרעה

ערוגה בנויה זו, באורך 50 מטרים , נוצרה כחלק משיפור פני החצר בבית הספר המיוחד בקיבוץ צרעה, שנים נעשו נסיונות להצמיח פרחים טבעיים בערוגות אך השמש הישירה לא נתנה להם הזדמנות לשרוד זמן רב. הפרחים הייחודיים שלנו, שעשויים ממאות בקבוקי פלסטיק ממוחזרים הפכו לפתרון מושלם במקרה זה. החצר הפכה מזמינה וצבעונית ואף עם ערך מוסף חינוכי : יצרנו עם שתי הכיתות המקדמות בבית הספר, כ-18 תלמידים מקסימים, 18 פרחים מיוחדים. 18 פרחים הצבועים באופן ייחודי ומקורי על ידי כל ילד. את הפרחים המיוחדים שתלנו בין פרחי הגינה ה"רגילים" ויצרנו למעשה גינה המשקפת את היותנו חברה רב גונית וססגונית היכולה וצריכה לחבק לתוכה את השונה והאחר. הילדים המיוחדים הרגישו סיפוק רב וגאווה מהפרוייקט הייחודי שזכינו לבצע

החצר השוויונית

לעיתים, המרחב הבית ספרי החיצוני מזמן חוסר איזון משחקי לדוגמא: משחקי הכדור שמשתלטים על כל מרחב ולא מאפשרים לילדים שאינם שותפים לו להנות ממרחב משלהם, לחוש ביטחון מפני פגיעת הכדור ולהרגיש שגם להם יש מקום בחצר.

לשם כך, הגדרנו מחדש את תחומי המשחק בכדור ואת השטחים שמיועדים למשחקי רצפה, התרוצצות , ישיבה, שיחה ומנוחה ויצרנו באזורים שונים במרחב פינות ישיבה, ספסלי טיפוס, מתחם "כריות" וכן ציורי רצפה משחקיים עמידים.

הפיסול האמנותי מעניק לכל ספסל ופינת ישיבה אופי משלו אך גם מבקש לזמן לו שיח מסוג שונה: ישיבה בזוג, ישיבה מרובת ילדים סביב שולחן, מודל כיתתי בעל מושב וספסל קשתי ועוד.

התמונות הן מפרויקטים בטל שחר, מעלה אדומים ורחובות

כיכר בבית ספר “המעפילים”- עיריית לוד

יצירת כיכר פנימית בחצר בית הספר המיוחד "המעפילים" בעיר לוד כחלק מפרוייקט שיקום ושיפור פני בית הספר. הוזמנו ליצור גינה ירוקה ממאות בקבוקי פלסטיק משומשים שיהוו גם מוקד אסטטי וצבעוני וגם יישקפו את הערכים החינוכיים והסביבתיים שבית הספר שם לו למטרה לתפח. .את הפרחים יצרנו בשיתוף חברי עמותת "אנוש" במרכז התעסוקתי בבית שמש

פסל סיפור - בית ספר בגין, קרית גת

פסל למשחק וטיפוס שיצרנו בהשראת הספר המקסים: הבית בעמק שוקו מאת שלומית כהן אסיף
הפסל ממוקם במבואת הכניסה לבית הספר בגין בקרית גת וססגוניותו מושכת ומזמינה. הסיפור עוסק בחשיבה חיובית ולכן יצרנו אלמנטים בולטים מתוך הסיפור כמו הלטאה טיטי , הגמד שושון שפיסלנו בוכה בצד אחד ושמח בצידו השני, הבתים, הבלונים והשמש של החמניות.
תלמידי כיתות א יוצאים עם המורה לשבת על ובין גומות הפסל, קוראים יחדיו את הסיפור ומשוחחים על תלאותיו של שושון הגמד.

פסל שיר- אני אוהב \ יהונתן גפן

בית הספר הרצוג ברחובות מתאפיין בקידום סיפורי ילדים ושירים בשפה העיברית.
בחצר האחורית של בית הספר יצרנו פסל שיר שהוא מסלול הליכה שמבטא את את הבית הראשון מתוך אני אוהב שוקולד\ ועוגות גבינה…הרעיון הוא שהילדים גם יקראו את מילות השיר, גם יחושו בגופם את האלמנטים: שוקולד, ארטיק, סוכריו, תות גינה, שקיות יום הולדת, שמש ירח וגם כמה כוכבים 😊

חצר מתמטית- בית ספר שקד, נס ציונה

פסל רחב ידיים הבנוי על קונסטרוקציה של פסולת שאינה מתכלה ומשמש את התלמידים הן למשחק וטיפוס בהפסקות ובשעות אחר הצהריים, והן ללמידה חוויתית בנושא גופים הנדסיים.
בסיס היצירה הפיסולית הוא בצורה אמורפית גדולה ממנה מבצבצים או מונחים גופים הנדסיים שונים כמו: פירמידה ריבועית, כדור, גליל, פירמידה משולשת, קוביה, תיבה ועוד כך שהתלמידים יכולים לחוש בגופם איך מרגיש גוף הנדסי ואיך מרגישה צורה אמורפית.
הלמידה בחצר נעשית בתיווך המורה למתמטיקה והיא מזמנת לילדים הבנה מעמיקה עם מושגי היסוד בהנדסה. בעזרת חוט, הם מודדים אורך צלע, קוטר או היקף והלמידה נעשית באויר הצח והפתוח.
מאחר והפסל מוצב בשטח ש"מוגדר" או מזוהה בדרך כלל כשטח לזמן הפנאי, להפסקות ולמשחק, ומאחר והתלמידים אכן נהנים לשחק ולטפס עליו נוצר טשטוש בין הפנים לחוץ, בין הכיתה לבין החצר, בין המרחב הכיתתי למרחב הבית סיפרי ובכך אנו משיגים ערך חשוב נוסף: התלמיד מסגל לעצמו הרגלי למידה חדשים, נוצרת הבנה עמוקה בתודעת התלמיד שהלמידה יכולה להעשות בכל מקום ובכל זמן. הגבול בין זמן למידה לזמן משחק מטשטש והלמידה לא נעצרת כשהתלמיד מרים את הכיסא ויוצא מהכיתה וגם לא כשהוא יוצא את שער בית הספר. הרעיון החדש המובא כאן, משקף את תפיסת העולם של ירוק בקבוק בה יש מקום לכל אחד ללמוד, להתפתח, להעיז ולשנות.

פינת חברות

מיזם בשיתוף תלמידי כיתות א וב שנטלו חלק בהגיית הרעיון לפינה הילדים יצרו סקיצות וכתבו רעיונות.. רוב הילדים ציירו עיגולים גדולים וילדים יושבים סביב סביב, חלקם כתבו את הטקסט: "איזה כייף שיש המון חברים ואפילו אחדים מהם ציירו עצים ופרחים. אספנו את הסקיצות ובתהליך משותף עם המורות יצרנו פינת חברות קסומה בצורת פרח גדול שבחרנו לבנות בפינה מוצלת אך בלתי מנוצלת. ציירנו רקע עם נוף פתוח ואת עליו של העץ הגדול יצרנו בשיתוף כל תלמידי כיתות א וב שהטביעו את כפות ידיהם בצבע. פרוייקט זה מסמל את הקשר בין התלמידים לסביבת הלימוד ומחזק את התלמידים בנושא האחריות האישית ותחושת השייכות.

פרוייקטים ירוקים | בה"ס שרת, קרית אונו

פסיפסי פקקים הפכו את הקירות המוזנחים בתוך החצר לכאלה המבטאים באמת את חזונו של בית הספר שרת כבית ספר מוביל לאמנויות. בנוסף, יצרנו 2 פינות ישיבה ומשחק צבעוניות שבנינו עם שכבת תלמידי ה. ולקינוח, שידרגנו את החומה החיצונית שמקבלת את פני הילדים בכל בוקר על ידי צביעתה מחדש וציור אלמנטים מעולם האמנויותת. בחרנו, לצייר צלליות של ילדים באופן הומוריסטי לאורכה של הגדר על מנת לאפשר לכל ילד לראות את עצמו בעולם הדימיון והיצירה.

עיצוב סביבת למידה | בה"ס רוזן, ראשל"צ

2 מרחבי למידה פנימיים עמדו לרשותנו: האחד הוא מבואת הכניסה הראשית והשניה היא מבואה ומסדרון בשכבת כיתות א וב. בחרנו ליצור משחקי קיר לאורך המסדרון לא לפני שצבענו וחיברנו חיפויים לאורכו.

ציירנו על הקירות והוספנו טקסטים מעוררי השראה. כמו כן שידרגנו את הפינה המוזנחת בכניסה ופכנו אותה לחמימה וביתית.

עיצוב חצר | בה"ס נועם הרצוג, עכו

פרוייקט שדרוג בבה"ס הייחודי נועם הרצוג בו יש הפרדה בהפסקות בין 2 חצרות משחק: עבור בנים ועבור בנות. מגרש הכדורגל תופס מקום מרכזי בחצר ובסיור בו מצאנו שמרבית הילדים בוחרים להתבונן במשחק באופן פסיבי שכן אין בסביבה שום מוקד התרחשות אחר. לכן, יצרנו בצל עץ גדול, במרחק בטוח מהמגרש משחק לטיפוס ולמשחק עבור התלמידים הצעירים יותר. הפסל צבעוני מאוד ובעל 2 גלגלי ענק המזמנים טיפוס וכניסה לתוך הצינור.

באזור המשחק בשטח של הבנות לא נמצא שום משחק. יצרנו פינות ישיבה גדולות במרכז החצר סביב לעץ גדול, ובצמוד לקיר. צבענו וציירנו עליו על מנת שישתלב בהרמוניה. בנוסף, ציירנו ציורי רצפה משחקיים בחצר זו ובכך זימנו תנועה במרחב.

גם מבואת הכניסה לבית הספר שהיתה אפורה השתדרגה פלאים, ציור גדול ומזמין וכן נגיעות של צבע בחלקים מהחומות הפכו את הכניסה למזמינה וחיובית.

פרוייקטים בשיתוף תלמידים

גינות פורחות עם תלמידים

בירוק בקבוק, אנו נותנים חשיבות רבה להנחלת האהבה לסביבה לדורות הבאים ויוזמים פרויקטים רבים ברחבי הארץ בהם התלמידים הופכים לסוכני שינוי.
במיזמים אלה אנו מלווים את התלמידים שלב אחר שלב לעשייה משמעותית ומחוללת שינוי במרחב המחיה שלהם. הם שותפים לחשיבה ולתכנון הגינות ויוצרים במו ידיהם גינות פורחות ממאות בקבוקי פלסטיק שהם אוספים. הילדים חווים את תהליך האחריות הסביבתית הלכה למעשה. גם רעיונות נשגבים כמו חדשנות, יצירתיות ויזמות מקבלים משמעות חדשה, נגישה ועכשווית עבורם. הם שותפים לתהליך בו פסולת הופכת לגינה פורחת, צבעונית ומצודדת.
השימוש בבקבוקי פלסטיק שאינם מתכלים ושאין עבורם פיקדון, בקבוקים שהם חלק מחיי היומיום שלנו בעיקר במרקם המשפחתי, שכן, מדובר בבקבוקי הליטר וחצי, הופכים את השימוש החדש בהם לחוט מקשר בין הפרטי לציבורי.
פרויקטים מעשיים אלה, מהווים פלטפורמה ליצירת שינוי במרחבים בית ספריים תוך הטמעת תכנים מעולם הקיימות ואיכות הסביבה בקרב תלמידים צעירים.
השימוש בתכונותיו הראויות לשמצה של בקבוק הפלסטיק, עובדת היותו בלתי מתכלה משמשות אותנו באופן מיטבי כשאנו חפצים ליצור גינה בת קיימא, שתהיה עמידה וחסכונית במים בנוסף,
הגינות הצבעוניות מעוגנות בקונסטרוקציה עמידה מבטון כך שהן עמידות לאורך שנים.

פיסול עם תלמידים

הפרויקטים מתאימים לכיתות ו בבתי ספר יסודיים כחלק מפרויקט הטבעת חותם או עבור תלמידים בחטיבה ובתיכון שהופכים לשותפים פעילים לשיפור חזות בית הספר, מקדמים אחריות אישית ומהוים דוגמא לשמירה על איכות הסביבה.
במיזמים אלה אנו מלוים את התלמידים שלב אחר שלב לעשייה משמעותית ומחוללת שינוי במרחב המחיה שלהם. הם שותפים לחשיבה ולתכנון פינות ישיבה, פסלי חושים, פסלי טיפוס ומשחק וספסלים ויוצרים במו ידיהם אלמנטים עשויים בטון על קונסטרוקציה של פסולת שאינה מתכלה שהם אוספים מסביבת בית הספר.
הילדים חווים את תהליך האחריות הסביבתית הלכה למעשה. גם רעיונות נשגבים כמו חדשנות, יצירתיות ויזמות מקבלים משמעות חדשה, נגישה ועכשוית עבורם. הם שותפים לתהליך בו פסולת הופכת לפינת ישיבה או כיתת חוץ צבעונית ומזמינה.
לקונסטרוקציית הפסלים אנו עושים שימוש בבקבוקי פלסטיק, צמיגים ופסולת בנין והם נעשים בטכניקה שמעניקה להם עמידות לאורך שנים.

פרויקטים מעשיים אלה, מהווים פלטפורמה ליצירת שינוי במרחבים בית ספריים תוך הטמעת תכנים מעולם הקיימות ואיכות הסביבה בקרב תלמידים צעירים.