"פלייס-מייקינג" צמד המילים בלעז המבטאות רעיון של עשייה במרחב נטול זהות והפיכתו לייחודי, למשמעותי ולמקום.
תהליכי הפלייסמייקינג הם שונים ומגוונים והמטודות השונות מציעות אסטרטגיות עבודה מגוונות המשקפות השקפות עולם שונות ולעיתים מנוגדות לגבי משמעות המרחב הציבורי.
מדובר בבשורה של ממש עבור מרחבים אורבניים ושטחים ציבוריים: פלייסמייקינג, בתרגום חופשי, לעשות מקום, משמע ליצור מקום בעל זהות, ליצוק בו תוכן ועניין ולהפוך אותו לחדש, מזמין, נעים ומסקרן.
בעלי הון, עסקני נדל"ן וראשי ערים בארה"ב ואירופה ערכו מחקרים והבינו שכיום, אנשים נמשכים לערים מסוימות בגלל שהם פשוט מתאהבים בהם, וכך צץ המונח:
loveble cities
אז מה מביא עיר להיות אהובה? המקומות הייחודיים לה, אלה שמאפיינים רק אותה: השוק, הספסל, פסל המשחק בגן או העץ על הגבעה…
דוגמאות מהעולם מלמדות אותנו כמה רב הוא כוחן של יצירות אמנות מפתיעות במרחבים ציבוריים- פסלים, גינות קבועות, ספסלים, ציורי רצפה, עמדות צילום, גלריות רחוב, מתקני משחק, משחקי רחוב ועוד ועוד..
באמצעות צבע, יצירתיות ודמיון ניתן ליצוק תכנים חדשים, לעורר לפעולה ולהפוך כל מרחב למקום מעניין מסקרן וייחודי.
אנחנו, בירוק בקבוק, יודעים איך להפוך שוק ישן לאטרקטיבי ועדכני, רחוב מוזנח לגלריית אמנות וספסל מול הים לספוט צילומי חתונה.
ההסתכלות העירונית נעשית מבעד לעדשה הוליסטית שלמה הלוקחת בחשבון מרכיבים שונים היוצרים את חווית המרחב.
הסוד טמון בחשיבה חדשנית, יצירתיות וניסיון.
ירוק בקבוק הינו עסק חברתי לפיסול במרחבים ציבוריים, אנחנו קיימים כבר 7 שנים בהם ייעצנו, יזמנו, עיצבנו, ויצרנו עשרות פרויקטים ברחבי הארץ.
בואו להתחבר לאג'נדה הירוקה, החדשנית והבועטת של יצירת מרחבים עירוניים אהובים ומרגשים עבור התושבים, כאלו שיזמנו תיירות, צמיחה כלכלית ועליה בערך הנכסים.